tisdag 18 januari 2011

Om den tredje måndagen i januari

Kändes helt plötsligt mycket bättre då jag fick en (om än tveksam) förklaring till varför gårdagen var sådär heltjävla-traumatiskt-svintråkig. Det hjälper alltid att ha en konkret anledning till varför man mår som man gör. Eller att man åtminstone inte är ensam om det, tydligen. Men jag tror att det krävs lite mer sol också, helt enkelt.

Drömde inatt att jag var på en stooor vit sandstrand med palmer och ännu större vågor som krashade mot stranden, och i sanden, där gömde det sig mellansmå krokodiler. Det var jag, min bror, och min andra brors bäbis. Jag brottades med krokodilerna, och de bestämde sig till sist för att låta oss vara ifred, jag var helt enkelt en alldeles för grym brotterska. Och det var så varmt och skönt och sandigt och soligt och susande härligt och fridfullt och så vaknade jag och utanför var det fyra nyanser av grått.

Trist!

Inga kommentarer: