torsdag 27 januari 2011

En torsdag

Nämen,
godafton gott folk!

Idag måste jag säga att det har varit en ovanligt chillad dag. Solen sken, och jag pressade både blodapelsinjuice och kiwi/päronjuice och njöt av i det kvasi-vårljusa köket. Riktigt gött vare! Sedan har jag bara varvat att plugga och softa. Skönt.

Igår var jag ute med Karin och åt asiatisk buffé och drack en god Japansk öl, Kirin Ichiban. Haha, ja, jag är ölnörd. Kan inte hjälpa't! Skönt att Karin är precis lika skadad, så vi kan nörda tillsammans som tvättäkta ölprovare. Bingo! Sedan blev det en av de stört goda glassdrinkarna på Vampire Lounge. Och jag måste säga att ryktet nog stämmer - de gör möjligtvis stans godaste drinkar.

Jag fick också en försenad julklapp! Den var kreativt inslagen i en tidning med en dressmansnygg (läs: ful) kille på, vilket bara det uppskattas. Inuti fanns ett nagellack i göttig färg och en ljusuggla. Två grejer som tilltalar mig sjukt mycket! Jag älskar sådana här små luriga figurer, och skapar lätt en relation till dom. OBS, på ett sunt sätt. Så på kvällen tände jag ett ljus i den, och kände att någon höll mig sällskap när jag somnade. Det var fint.

Imorgon firar vi av en tjej som slutar på jobbet, och tydligen så ska även en annan kille från en annan avdelning fira att han bytt jobb, och sedan har vi två födelsedagsbarn. Det betyder att det kommer bli en hel del folk, en hel del extra kul, och en hel del stört, förmodligen. Är riktigt peppad faktiskt. Dessutom ska vi ge vår vän en helikoptertur över Stockholm hon kan spara tills hon kommer hem, så att hon inte dör av tristess.Och det finns ju ingenting bättre än att ge.

Nu bör jag ta tag i de sista inlämningsuppgifterna för veckan, så jag bara kan slappna av sedan. Är helt ledig i helgen och föredrar en sådan UTAN måsten.

Så. Tjillevippen!

Inga kommentarer: