tisdag 23 juni 2009

Soltanto una settimana

Nu är det bara en vecka kvar! Jag drömmer alltså om italiensk grammatik. 4real.
Så en vecka kvar, sen jobbajobba, sen semester i fyra veckor. Helt klart gött!
Idag pressar jag på balkongen med mina böcker, försöker att förstå, sliter mitt hår,
medan David lyxar till det på världens bästa badställe ute i nacka. Är lite avis, ja!
På söndag åker han iväg, i en hel månad. Det kommer att bli väldigt, väldigt knäppt.


Åh vad jag hoppas att det kommer att gå bra det här.. Har ändå offrat all min tid.
Mamma mailar mig då och då från italien, och hon verkar ha det så bra.
Typ hänger i fiskebyar, på landsbygden, pluggar italienska och glider runt på stan.
Och så säger hon att jag "måste plugga italienska i italien", och att
"Så fort jag kommer hem ska vi planera för det. Du kommer att älska italien."
,
haha. Sötmami!
Men vem hade inte bangat på detta scenario, citerar åter igen min kära moder;

"Jag har precis kommit hem efter att ha varit i Citerra, fiskebyn. Orten vi var pa hette Santa Lucia. Det var helt fantastiskt. Fredrico som vi var hos hade en fantasktisk tradgard. Fikon, aprikoser, citroner, oliver mm. Han lagade mat at oss hela dagarna. Gick ut och plockade gronsakerna i tradgarden. Utsikten fran terassen var obeskrivbar!!!. Man sag langt ut over bergstopparna. och dalarna. Huset lag pa toppen av ett berg. Vi akte ner till bondgardarna for att kopa mozarella och getost till maten. Ja, du forstar..."

..Mhhaaah!

Inga kommentarer: