tisdag 30 juni 2009

Mr.M!

Sitter och lyssnar på P3 Hiphop (med Timbuktu och DJ Amato) - Michael Jackson Tribute.
Det är ändå fördjävla konstigt att en ikon försvinner, fast han var ju redan försvunnen,
kan man nästan säga. Men jag ignorerar senaste åren och tänker på all hans göttiga musik,
som jag växt upp med. Minst 10 gånger per år har man ju lyssnat på någon av hans låtar.
Ja, sorgligt är det, och jag undrar vad som gick snett. Men så säger dom på radion,
på överdriven bonnaskånska: - Han sjoeng suom en aengel rredan suom lid'n-lid'n-poeg!
Haha, kan inte låta bli att skratta. Älskar bonnaskånska.

Igår var jag med Stella. Sedan åkte vi hem till mig och styrde upp lite pyjamasparty.
Vi åt popcorn och melon och såg på en halvseg american religious movie,
men det gör inget att det var en sådan vi såg på, för vi hade bäddat soffan på golvet,
så det var så himla mysigt ändå.

Idag var jag i Skärholmen centrum i fleraflera timmar. Myrorna och massa inredningsaffärer..
Det är verkligen lätt att försvinna i tiden där, haha. Men jag älskar Skärholmen centrum.
Och så älskar jag att det området, och mitt jobb, har så mycket blandade människor,
från helt olika klass och kultur. Det känns tryggt. Inte sådär utplockat som det är på Söder.
Fast nu älskar jag iofs Södermalm också, så jag är väl lite motsägande där.
Önskar bara att Söder var lite mer.. blandat. Det är berikande.
Nåväl, efter en miljon timmar kom jag hem endast med en silverbricka och balkonggolv, haha.
Sparade pengar iallafall! Eller, eh, slösade inte så fruktansvärt mycket, kanske det heter.

Tror det är lite tröstshopping-mood på mig nu. Dessutom går mina köp i teman verkar det som.
Igår köpte jag två djur&natur-mönstrade plagg, sedan en tandborste och toapapper med fjärilar,
och även en kruka med blommor på,
då kände jag mig lite tjejig och töntig - men jag får ju passa på när David är borta!
Idag köpte jag en silverbricka, mörkt trägolv och la ett bud på ett mörkt indiskt soffbord i trä,
och dagen innan det en bricka med elefanter på.
Jag kanske vill bo i en djungel? Eller saknar jag naturen? Eller vill jag tillbaka till mitt ursprung?
Undrar vad Freud hade sagt..
Ok, några av inköpen;

Rosa paraflax
Elefantbricka
Leopardklänning
Kökspall
(ska målas vit)
Blommig kruka
Silverbricka
(från Myrorna)

Bikini
Balkonggolv


Inga kommentarer: