tisdag 9 juni 2009

Skolavslutning


klick-klick!

Idag var jag på min lillsyrras skolavslutning! Hon börjar sjuan efter sommaren, så stor nu! Gaalet.
Niorna gick ju ut nu, så det var mycket snack om det och mycket tårar och "blick mot framtiden".
Och SJÄLVKLART fällde jag en till fem tårar för jag tycker skolavslutningar är så känsloladdade,
haha.
Sedan var det en tjej i nian som skulle hålla tal, och hon kunde.inte.sluta.gråta, hon bara hulkade,
alla minnen dom haft från ettan till nian tillsammans. Då grät nog alla i kyrkan, för det var så fint.
Ja och så sjöng massa olika elever, och jag tycker det är så jävla modigt. Blir så fascinerad,
och önskar att jag var så modig och självsäker när jag själv gick i högstadiet.
Vilket känns som igår, men ändå tusen år sedan, när man sitter där i samma gamla avslutningskyrka.
Sedan fikade hela familjen på Billströms - älskar när vi samlas allihop, för vi är på så olika håll annars.
Nu åker min kära mami till Italien i helgen och 3 veckor framåt, och vem vet,
kanske tar jag en sista minuten dit när jag pluggat klart 25e, och tillbringar några dagar där.
Puss och kram i det lilla solsken som faktiskt tränger sig fram mellan molnen nu!

ps. på bilden har ni 1. min käre mami, 2. min käre syster, 3. min käre syster med sina kära vänner

Inga kommentarer: