fredag 26 juni 2009

Inredning!


OJ! Jag upptäckte nu mig själv med att ha suttit och gruvat ned mig i X antal inrednings-bloggar, i kanske två timmar.
Alltså jag kan blir helt pirrig i magen av snygg inredning. Och inte såndär trist överdesignad trendig inredning, typ helvitt målat, en ball fondvägg, och superdesignade stilrena möbler och svart&silver-detaljer överallt.
nejnej,
utan jag älskar personlig inredning med mycket detaljer! Blanda färg, stilar, material och detaljer hejvilt! Lantligt vs. Citysmart, Rokoko vs. 50-tal, Helvitt vs. Blommigt, Siden vs. Ull. Ditt vs. Datt! Åh!
Sådant blir jag alldeles varm av.
Bara längtar tills jag får förstahandskontrakt så jag kan springa på loppisar, köpa tapeter och.. ja, göra som jag vill.
Hittade en trevlig blogg där en tjej hade en hel kategori som hette "Hemma-hos", ta en titt!
Hemma Hos!

Purrrrr... Purrrrr.. I love it!

Och sedan är jag ju ett stort fan av Tricia Guilds färgstarka inredning, hon är grym.
(Men man kan lätt få en overdose av färger och mönster, men det är ändå härligt)
Designersguild.com
Bilden ovanför är förvisso från Designersguild's barnkollektion, men jag hade inte ändå inte bangat.

MEN,
Nu ska jag sluta drömma om dom där fyra Carl Malmsten-stolarna på tradera för 1500:- och plugga istället, haha.
Puss!

Inga kommentarer: