söndag 21 juni 2009

Stayin' alive!

Idag när jag jobbade kom Liselott, med vän, förbi precis när jag hade 30min-rast,
det var jävligt värt!
Jag fick instruera dom lite, personal shopper, medan vi hängde och snackade skit.
Sedan fick jag kanske jordens sötaste sms (älska Liselott);
"Tänk om man kunde köpa kompisen erika på ikea.. Fatta poppis det skulle va!
Tur att jag har originalet :)"
Haha, då fick jag glädjen för kvällen. Bäst!
Sedan gick jag och hämtade ett gratisexemplar av DN-söndag, och det låter nördigt,
men jag ÄLSKAR DN. Speciellt med extrabilagorna, speciellt med Hanna Hellquist.
Efternamnet som står på vår dörr.. Undrar om jag ska låtsas var släkt med henne?
Liksom snika åt mig lite av hennes charm, pondus, och framgång, hähä..

Midsommar då,
var ju helt jävla fantastisk ändå. Fick allt det jag önskade i ett enda midsommar-paket!
Först var jag och Liselott på Gröna Lund, bara gav oss hän lite till barnsligheten,
och förpeppade med allt från Kärlekstunneln till Insane. Allt utom Fritt Fall. Kul var det!
Sedan bredde vi ut picknick-filten på djurgården och dukade upp all vår festmat&dricka.
Snart slöt Emelie upp, och även ett gäng med en hund (som blev min bästis ett tag).
Efter att vi suttit i solen och skrattat och göttat oss ett tag bar det av till Lidingö för fest.
Anna kom med då, och glada i hågen hamnade vi ute på vishan, kändes det som.
Båthus, brygga, ängar och vatten. Fint! Vi myste mest i soffan och babblade som höns,
I like! Vid fyratiden bestämde Liselott och jag oss för att dra hemåt, och så blev det!
Somnade vid fem med ett leende..
Liksom;
Midsommarstång - Check! (En liten en, som några brydar petade ned i gräset på djurgården)
Töntig dans/sång - Halvcheck! (Vi lär ha både dansat och sjungit fult, har jag ett vagt minne av)
Sprit, picknickmat - Check! (Dunder-Check!)
Skärgårdsfest - Check! (..nästanLandetfest, då)

Slänger nog upp lite bilder här senare, för att stryka under hur soft det var på midsommar.
Puss å Kram, hela dan!

Inga kommentarer: